Yeni Üyelik Haber bülteni üyeliği
|
Mod devrimi Oyunla çok alakalı değilsen "mod da neyin nesi şimdi" diye düşünüyor olabilirsin. "Mod", "modifikasyon"un kısaltılmış hali. Oyun dünyasında senin bizim gibi bir kullanıcının favori oyununu alıp kendine göre kişiselleştirmesi anlamına geliyor. Bu sayede oyun yeni görünümü veya eklenen yeni fonksiyonlarla tekrar oynanabiliyor. Tabii bu iş bir tersine mühendislik olduğundan senin bizim gibi derken bir miktar abarttık. Modlar, oyuna yeni bir araç ya da karakter eklemek, kontrolleri değiştirmek, zorluk derecesini ayarlamak gibi basit işlerden, temel birkaç özellik dışında yepyeni bir oyun yazmaya, hatta oyunun görüntüsünü değiştirmeye kadar giden komplike oyuncaklar. 90'larda "Bard's Tale" ve "Pool of Radience" adlı iki oyunun programcıları değişik modlar üretmişler, ancak pek de tutmamış. Mod olayı da unutulup gitmiş. Ta ki "Half-Life" modu "Counter Strike" çıkana kadar. CS, modların oyunları nasıl bambaşka hale getirebildiğine dair pırıl pırıl bir örnek. Normalde bir modu oynayabilmek için oyunun orijinal haline sahip olmak gerekirken CS ayrı bir oyun haline bile geldi. CS sayesinde programcılar tekrar mod yazma için heveslendiler. Bir oyun ne kadar popülerse o kadar modu oluyor. "Grand Theft Auto", "Medal of Honor", "Far Cry", "World of Warcraft", "C&C Generals", mod konusunda gayet yaratıcı oyunculara sahip oyunların ilk akla gelenleri. Bu furya o kadar hızla büyüyor ki mod yazmanın, oyun yazmanın devamı olduğu kabul edilecek gibi görünüyor. Şimdilik öyle değil. Bazı firmalar, ortada ticari bir amaç olmamasına rağmen telif haklarını koruma amacıyla oyunlarına mod yazılmasını istemiyor. Bazı firmalar ise mod yazmayı kolaylaştırıcı kitler bile yayınlayarak bu ilgiye arka çıkıyor. Bu sayede son birkaç yılda sadece FPS'ler dışında da oyunlara modlar yazılmaya başlandı. Hatta mod yazan gruplar, artık beğenmedikleri oyunlara görünümden fazla müdahale etmeye başladı. Lucas Arts tarafından aceleye getirilen ve doğru düzgün bir finali olmayan "Knights of the Old Republic II The Sith Lords" için yeni bir son hazırlayan "The Sith Lord Restoration Project" adlı grup, bu abartılı örneklerden biri. Bu iş moda haline geldikçe, iyili kötülü modlar artıyor, seçmesi de aynı hızla zorlaşıyor. "Half-Life 2" içi yazılmış "Garry's mod", epey popüler. Karakterleri olduğu gibi değiştirmenize, yeni silahlar hazırlamanıza izin veriyor. "Unreal Tournament 2004" için yazılmış "Red Orchestra" adlı popüler bir mod mevcut. Bu mod, aynen CS gibi oyunu kökten değiştiren "total conversion" modlarına örnek ve Nvidia'nın yarışmasında bir milyon dolar ödül kazandı. "Battlefield 1942"nin "Desert Combat" adlı çok ilginç bir modu var, oyunu günümüze taşıyor, F-14 ile Battlefield oynanabiliyor. Modlar, daha da popülerleşecek ve oyun teknolojisinde yeni bir devrim yaratacak gibi görünüyor. Modların yaratıcıları, oyunların hayranları olduğu için de ortaya çıkan yenilikler, oyuna katılanlar her zaman orijinalinden daha iyi, gerçekten ihtiyaç duyulan ekler olacak.
|
|
Copyright © 2005 Uzerine.com
uzerine.com Ana Sayfa |
Gizlilik Sözleşmesi |
Üye Girişi